Katajanokan K-marketin koko tuplaantui remontin myötä. Kauppa sai lisää hyllytilaa, pakastealtaita sekä uuden palvelutiskin.
– Erityisen iloinen olen uudesta palvelutiskistämme, josta pian on saatavissa tuoretta lihaa, kalaa ja valmiita kotiruokia, kauppias Heikki Vuori iloitsee.
Huhtikuun alussa alkaneen ja tällä viikolla valmistuvan remontin lähtökohtana oli lisätä tilaa pakasteille, kuivatuotteille sekä take away -ruuille. Samalla kaupan tavararyhmittely uudistui ja hyllyt sekä kiertosuunta kääntyivät toisin päin.
Suomen pienimpänä K-marketina toiminut 150 neliöinen kauppa kasvoi uudistuksen myötä 280 neliöiseksi. – Hyllytilan lisääminen parantaa tuotteiden esillepanoa, helpottaa tuotteiden saatavuutta ja tekee ostamisesta entistä sujuvampaa. Varaston puuttuessa tuotteet päätyvät kaupan hyllyille suoraan. Toimituspäivät tulevat lisääntymään, Vuori kertoo.
Asiakkaat ovat suhtautuneet remonttiin myönteisesti. – Kauppa on ollut auki koko remontin ajan ja asiakkailta on tullut pelkästään positiivista palautetta. Kaikki tuntuvat olevan iloisia siitä, että oma lähikauppa saa entistä ehommat tilat. Haluankin kiittää lämpimästi asiakkaitani kärsivällisyydestä!
Oma lähikauppa on asukkaille tärkeä
K-ruokakauppa on toiminut Katajanokalla useassa eri osoitteessa vuosikymmenten ajan. Satamakadulla, Keskon päätoimitalon kivijalassa, kauppaa käytiin 90-luvun alkupuolelle saakka, jonkä jälkeen kauppa siirtyi Wanhaan Satamaan. K-kauppa palasi Satamakadulle vuonna 2003, kun Kesko avasi toimitalonsa kivijalkaan Pikkolon. Kolme vuotta myöhemmin kauppa uudistui K-marketiksi. – Paikallisille asukkaille ruokakaupan säilyminen kodin lähellä on tärkeää. Kesko panostaa lähikauppapalvelujen kehittämiseen, hyvänä esimerkkinä tästä Katajanokan K-marketin laajennus sekä Punavuoreen syksyllä avautuva K-market, kertoo Keskon pääkaupunkiseudun aluejohtaja Antti Palomäki.